Selamat Hari Raya !

Assalamualakum dan Selamat hari raya aidil fitri….

Setitik embun di atas daun

Jatuh kebumi laksana hujan

Dosa bertimbun mohon diampun

Terdetik khilaf mohon maafkan…

Selamat bekerja, belajar kembali….

Pastinya setelah seminggu bercuti raya.. hari pertama masih lagi dalam mood cuti..

Hari ni 10 syawal 1428.Semalam aku beraya kat rumah k.mas. Sampai gak aku kat alor gajah..pejam celik rupanya dah setahun kita membawa haluan masing2 setelah tamat kursus kat frim… teringat kenangan mase berpuasa di selayang… mase mula2 kenal k.mas, brutal gak orgnyer… rase cm kontra je ngan aku… tp sekarang dah semakin mesra bersama…hi.hi.. kenyang makan nasi berlauk ikan masak lemak. Rase cam tak puas melepaskan rindu … kejap je beraya sbb aku nk balik johor… tak sempat nk bercerita lebih panjang… aku harap dapat jumpe korang sume lagik…(alin, ct,marini, k.mas).. Rindu kat korang sumerrrr….

Beraya di Melaka

Lewat petang kul 7mlm aku sampai umah atul kat Batu Berendam. Sblm tu aku beraya kat Senawang, umah ayah ngah aku. Makan beryani beb… Sedap btul..

Pas mandi dan makan malam, atul ajak kuar makan kat Pantai Klebang. Walopun lum sempat berehat, tapi bile lagi aku nk round melaka ye dak?

So aku, atul dan sepupu sepapat atul kuar mkn mlm tu… Aku dh kenyang mkn nasi jadi, aku oder kerang bakar… kalo siang dapat tgk pemandangan…Ape pun dapat hirup angin malam yg dingin.. kitorg duduk kat kawasan hujung cket dan berumput…

tengah syok makan kerang… ntah cmne mase aku nk bukak satu kerang yg susah giler tu…aku sandar kat kerusi…oopppss….. tak sempat atul nk paut aku dah jatuh ke belakang….adoiii..kaki terangkat beb..

mak oii…”apelah tempat ni… tak rata..tak stabil kerusi aku ni” mujur takde org kat belakang dan malam tak nmpk sangat… kalo siang aku tak taulah mane nk letak muka nih… dahle jatuh depan sepupu2 dia…. tak terkata aku, malu sangatttt!!!..bf sepupu dia  tanye lak tu camne leh jatuh? tak terkata aku nk jawab …kelakar pun yer gak… aku gelak jelah….rase nk sorok je muka nih…

apesal lah ade je mende berlaku kat aku…. tak abis kene kutuk kat kampung…biaselahtu.. nk tau.. tulah cara gurauan yg menambah kemesraan di kalangan sanak sedara…ecececeh.. (tak pasal2 asik nama ku je naik…nmpknye aku semakin popular…perasan lak..!)

tak sangka plak ade kenangan lucu kat sini….apepun aku tetap cool dan poyo…nk makan kerang bakar lagi tak …hehe…

oklah aku dah merepek ape nih… nnti aku cite pasal raya kat kampung aku lak…

One thought on “Selamat Hari Raya !

Leave a comment